نکات جعبه کمک های اولیه و محتویات آن را بشناسید
نوشته شده توسط : malih

دارو‌های ضروری جعبه کمک‌های اولیه

قرص‌های مسکن و از بین برنده ی درد و داروهای ضروری مانند : قرص متوکلوپرامید یا پلازیل برای رفع حالت تهوع و استفراغ،  دل درد و کلیه درد ، داروی دیفنوکسیلات ضداسهال، استامینوفن،داروهای ضد حساسیت و جلوگیری کننده از آلرژی و آبریزش بینی مانند آنتی هیستامین دوکنژستانت و... .

یکی دیگر از مکان هایی که همراه داشت جعبه امداد یکی از ضروریات آن است سفر است. همیشه سعی کنید در هنگام جمع کردن وسایل سفر جعبه کمک های اولیه را هم در وسایل های خود قرار دهید.

روش استفاده و یا جمع آوری داروی مورد نیاز شما و یا همراهان شما در سفر و یا حتا در محل زندگیتان یکی از نکات بسیار مهم است که باید به آن آگاه باشید. تمام سعی و کوشش خود را بکنید تا از داروها به درستی و بجا استفاده کنید تا دچار اتفاق های ناگوار نشوید. این یکی از مهم ترین نکات در مجهز کردن جعبه امداد است. 

نکات مهم در نحوه ی نگهداری از جعبه کمک های اولیه

چراغ قوه ها یکی دیگر از تجهیزات ایمنی در جعبه امداد به شمار می آیند که باید از آن ها در هنگام است درست استفاده کنید. در نظر داشته باشید که در مدت زمانی که از چراغ قوه استفاده نمی کنید باید باتری را از آن خارج کنید تا خراب نشود و بعد از هر شش ماه چراغ قوه خود را چک کنید تا سالم باشد که در هنگام استفاده بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

اگر هر کدام از لوازم کیف کمک های اولیه و نجات مورد استفاده قرار گرفت، باید در اولین زمان و پیش از شروع برنامه‌ی بعدی آن وسیله مجددا تهیه شده و درون جعبه قرار گیرد.

جعبه امداد در سفر

نکته ی مهم و ضروری دیگر در سفر این است که به همراه داشتن نقشه برای جهت یابی و پیدا کردن مسیر می تواند بسیار موثر باشد.

کسانی که سفر می کنند و با قوانین سفر آشنا هستند خوب می دانند که سفر کردن لازمه ی زندگی سالم است. اما سفر کردن یکی مانند هر کار دیگری قوانین خاص خودش دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت. از قوانین مهم سفر، رعایت نکات ایمنی آن است. یکی از تجهیزات ایمنی جعبه کمک های اولیه است که باید براساس نیاز و براساس بیماری هایی که پیش بینی می شود مجهز شود.

محتویات جعبه کمک های اولیه معمولا شامل وسایلی است که در زمان حادثه بصورت اولیه موجب بهبود حال بیمار و جلوگیری از آسیب جدی به او شود. معمولا آن دسته از وسایل و دارو‌هایی که متداول تر هستند و مورد استفاده ی بیشتری قرار گرفته و ضروری به نظر می رسند باید در این جعبه مورد نگهداری قرار گیرند.

موارد مهمی در زمان استفاده از جعبه کمک های اولیه

کودکان را فراموش نکنید! جعبه کمک های اولیه وسیله ی خوبی برای بازی کودکان نیست پس دقت کنید که در دسترس کودکانتان قرار نگیرد. این یکی از نکات بسیار مهم در نگهداری از جعبه ی کمک های اولیه است.

برای استفاده ی بعدی از جعبه ی امداد آن را مرتب نگه دارید! توجه کنید که پس از اتمام کار، تمام وسایل را مرتب در سر جای خود قرار دهید تا برای استفاده ی بعدی آماده باشد.

جعبه ی امداد را در دسترس قرار دهید! جعبه ی امداد باید در مکانی قرار بگیرد تا در شرایط خاص قابل دسترسی باشد و به راحتی بتوان به آن دسترسی پیدا کرد.

وسایل ضروری جعبه کمک های اولیه

بتادین و سرم ضد عفونی جهت ضد عفونی نمودن زخم های ایجاد شده و شست و شوی چشمی پماد جنتامایسین، پماد تترا سیکلین،تب سنج،قیچی و پنس، سرنگ در ابعاد گوناگون، آتل جهت بستن و آتل بندی شکستگی ها و در رفتگی ها در ابعاد گوناگون، باند سه گوش و نواری، چسب زخم، چسب لوکوپلاست، صابون، حوله، کبریت، الکل سفید برای تزریقات، پنبه جهت مصارف گوناگون، گاز استریل در اندازه های مختلف، باند پانسمان ۲ و ۵ و ۱۰ سانتی متری، محلول محرک تنفسی (آمونیاک)، کمپرس یخ، کیسه آب گرم جهت مقابله با سرما یا درد.




:: برچسب‌ها: جعبه کمک های اولیه، جعبه امداد ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: