استانداردهای طراحی استوانه ترافیکی
نوشته شده توسط : malih

استانداردهای تولید استوانه ترافیکی

استاندارد جهانی تعیین شده برای ابعاد استوانه ترافیکی ایمنی طول 1.15 متر و شعاع 5 سانتی متر می­باشد. البته ممکن است ابعاد استوانه ترافیکی در مناطق مختلف بسته به نوع قوانین ترافیکی متفاوت باشد. برای خرید استوانه ایمنی باید مورد استفاده را بررسی نموده و بهترین انتخاب را انجام دهید. با توجه به نوع کاربری این المان، میبایستی از مواد با استحکام بالا در ساخت آن استفاده شود. معمولا استوانه ایمنی را از لاستیک و یا ترکیباتPVC می­سازند. این ترکیبات انعطاف پذیری و مقاومت به ضربه بالایی را برای این استوانه فراهم میکند.

ابعاد استاندارد استوانه های ترافیکی

استوانه ترافیکیA3 : این استوانه که بیشتر با نام استوانه ایمنی شناخته می­شود، راهکاری برای اعمال محدودیت­ های جاده ای و کنترل سرعت خواهد بود. نوارهای شب نمای موجود بر روی این استوانه به خوبی برای رانندگان قابل روئیت خواهد بود. در مواردی دیگر می­توان با نصب این علائم حاشیه جاده­های پر تردد، از پارک وسایل نقلیه سنگین جلوگیری نمود. این استوانه ایمنی دارای شبرنگ استاندارد گلاس بیددار، محافظ نور خورشید(anti UV) ، ضد زنگ(antioxidant) و آنتی استاتیک(antistatic) است.

استوانه ترافیکیA8 : استوانه ایمنی فنری با نام تخصصی استوانه A8 شناخته میشود. این استوانه مجهز به یک پایه فنری است که انعطاف پذیری در جهات مختلف را ایجاد نموده است. با توجه به طراحی جالب توجه این قطعه در برخوردها و تصادفات شدید، کمترین آسیب را پذیرا خواهد بود. به دلیل دوام بالای این استوانه، معمولا از آن برای نشان دادن هندسه جاده ­هاو بزرگراه هااستفادهمیشود.

استوانه ترافیکیA4 : استوانه ترافیکیA4 مدل دیگری از استوانه ایمنی است که به سبب کیفیت بالای ساخت در برابر انواع آسیبهای فیزیکی و شرایط جوی مقاومت بالایی دارد. این استوانه را برای هدایت خودروها در مسیرهای پر تردد و پرترافیک به صورت ثابت در اطراف جاده نصب میکنند.

نحوه نصب استوانه ترافیکی

نواع استوانه ترافیکی استحکام بالایی در برابر انواع ضربات و آسیب­های فیزیکی دارند. برای دریافت عملکرد مناسب از این المانهاباید در نحوه نصب آن­ها­دقتکافی را به کار برد. اگر قادر به نصب استوانه ترافیکی نیستید، این کار را به یک فرد ماهر بسپارید. اگرچه نحوه نصب استوانه ترافیکی چندان پیچیده نیست و با چند آموزش ساده می­توانید در نصب آن کاملا حرفه ای شوید.

در برخی موارد نیازی به نصب استوانه ایمنی به صورت ثابت نیست. در این شرایط برای نصب موقت استوانه ترافیکی از چسب مخصوص استفاده می­شود. اما نصب استوانه ایمنی به صورت دائمی نیاز به پیچ، مهره و مته دارد. نحوه نصب استوانه ترافیکی به این صورت است که به کمک مته در نقاط مشخص شده حفره ایجادمی­کنند و سپس با استفاده از پیچ و مهره استوانه را در محل مورد نظر نصب می­کنند. محل نصب استوانه ایمنی تاثیر مهمی در هدایت ترافیک خواهد داشت. از این رو ابتدا محل نصب و میزان تراکم این عناصر را تعیین و علامت گذاری کنید. سپس اقدام به نصب ثابت و یا موقتی آنهاکنید. نصب استوانه ایمنی به وسیله 4 تا 6 پیچ در اطراف پایه استوانه انجام میشود. روش دیگری که برای نصب پیشهاد می­شود، جوشکاری است. این روش برای نصب دائم انواع استوانه ترافیکی فلزی و استوانه ترافیکی استیل انجام میشود.

کلام آخر

ایمن ترافیک کالا علاوه بر تولید و فروش اینترنتی انواع استوانه ترافیکی نصب و گارانتی آن را نیز برعهده دارد.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا

 





:: برچسب‌ها: استوانه ترافیکی , استوانه ایمنی , قیمت استوانه ترافیکی , قیمت استوانه ایمنی , خرید استوانه ترافیکی , خرید استوانه ایمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: