نوشته شده توسط : malih

ضوابط نصب سرعت گیر

 سرعتگیر ها و سرعت کاه ها تجهیزاتی هستند که به دلیل طراحی بخصوصی که دارند. از سرعت وسیله های نقلیه می‌کاهند. سرعتگیرها به دو دسته کلی پلاستیکی و لاستیکی تقسیم می شوند.  قیمت سرعت گیر نیز با توجه به مواد سازنده آن تعیین می شود. قبل از هر چیز ذکر این نکته ضروری است که اصولا نصب سرعت گیر و سرعت کاه به عنوان بخشی از طرح های موسوم به “آرام سازی ترافیک”(Traffic Calming) استفاده می شود که در کشور های توسعه یافته از این روش فقط در معابر محلی  و یا در مقابل مدارس و مراکز آموزشی یا مراکز خاص مشابه استفاده می شود.  

در ادامه به قوانین و مواردی که باید در هنگام نصب سرعتکاه در نظر گرفته شوند پرداخته میشود. بسیاری از این موارد در شهرهای پیشرفته دنیا به شرایط قانونی تبدیل شده که نصب سرعتکاه مستلزم احراز این شرایط است:

فقط خیابانها و مناطق مسکونی محلی مناسب برای نصب این ابزار هستند.

سرعتکاه تنها زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که ناکارآمدی و عملی نبودن ابزار دیگر کنترل سرعت(مثل تابلوها و علائم) مسجل شده باشد.

نصب این ابزار تنها در خیابانهای مسکونی که روزانه کمتر از ۲۵۰۰  و بیشتر از ۱۰۰۰ وسیله نقلیه از آنها عبور میکنند مجاز است.

نصب سرعتکاه در خیابانهایی که دارای یک Lane در هر جهت حرکت هستند و تابلوی محدودیت سرعت ۲۵mph(40km) دارند ممکن است. البته نوع تخت سرعتکاه که دارای طول بیشتر است میتواند در خیابانهایی با حداکثر سرعت مجاز ۳۲mph.(50km) نیز نصب شود.

سرعت گیر و سرعت کاه نباید در معابر دارای  شیب  بیش از ۸% در صد نصب شود.

سرعتکاه در خیابانی که به عنوان مسیر عبور کامیون/ کامیونت  یا مسیر حمل ونقل عمومی شناخته میشود نصب نمیگردد.

نصب سرعتکاه در خیابانهایی که مسیر اولیه و اصلی رفت وآمد وسایل نقلیه اورژانسی هستند و بنابر تشخیص متخصصین باعث تاخیر غیر قابل قبول در سرویس دهی این وسایل میشوند ممنوع است.

نصب سرعتکاه در خیابانهایی که محل استقرار نیروهای پلیس, امداد, آتش نشانی و موارد اورژانسی دیگر هستند ممنوع است.

بدلیل تامین امنیت, این ابزار در خیابانهایی که طبق تایید متخصصین از طول و عرض مناسب و دید کافی از فاصله دور برخوردار نباشد و همچنین دارای پیچ و خم زیاد و شیب نامناسب باشند نصب نمیشود.

سرعتکاه ها برای نصب نیاز به موافقت کتبی ۱۰۰% صاحبین املاک(۱ رای به ازای هر مالک) و ۶۷% ساکنین(۱رای به ازای هر واحد مسکونی) خیابان محل نصب دارند.

علائم هشدار دهنده که به راننده وجود سرعتکاه و همچنین سرعت عبور از آنها را اعلام کند باید در فاصله مناسب قبل از شروع یک سری سرعتکاه نصب شوند.

سرعتکاه نباید در خیابانهای بن بست با طول کمتر از ۸۰۰فوت(۲۵متر) نصب شود.

طول خیابان محل نصب باید حداقل ۱٫۴مایل(۲٫۲۵ کیلومتر) باشد.

در مواقعی که استفاده از سرعتکاه لازم است اما مشکلاتی نظیر اصلی بودن خیابان یا عبور و مرور مرتب وسایل نقلیه اورژانسی وجود داشته باشد, از ابزاری به نام Speed Cushion و در برخی مواقع از Speed Table استفاده میشود.

استانداردهای ساخت

 برای ساخت سرعتکاه استانداردهایی تعیین و تدوین شده تا کارایی این ابزار را به حداکثر و مشکلات حاصل از آن را به به حداقل برساند. در ادامه به بخشی از این استانداردها اشاره میشود:

طبق استاندارد حداکثر ارتفاع هر سرعتکاه ۳تا ۴اینج(۷تا ۱۰سانتیمتر) و حاکثر طول آن۱۲تا ۱۴ فوت(۳٫۵تا ۴٫۲ متر) میباشد.

سرعتکاه باید به صورت یک سری چند تایی با فاصله معین در طول یک مسیر نصب شود. فاصله بین هر سرعتگاه بسته به طول خیابان محل نصب میتواند بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ فوت(۶تا ۱۸ متر) باشد.

در ساخت آنها باید از آسفالت, سیمان یا مواد پلاستیکی استفاده شود.

استفاده از پلاستیک به دلایل زیر متداول تر است:

قبل از نهایی شدن محل نصب, نوع پلاستیکی را میتوان براحتی جا بجا کرد تا بهترین محل برای نصب پیدا شود.

 بر خلاف آسفالت و سیمان کمتر به تعویض و تعمیر نیاز پیدا میکند, در نتیجه کم هزینه تر است.

در فصل بارش برف که سرعتکاه ها یکی از مشکلات برای عبور برفروب هستند, پروسه نصب آسان نوع پلاستیکی این امکان را فراهم می آورد که برداشته شوند و بعدا دوباره سر جای خود قرار بگیرند.

بر روی هر سرعتکاه باید خطوط مخروطی شکل و با رنگی مشخس کشیده شود تا رویت آنها را از فاصله دور و در شب تسهیل بخشد.

کلام آخر

ایمن ترافیک کالا عرضه کننده انواع تجهیزات ترافیکی از جمله سرعتگیر هستند. این برند علاوه بر تولید نصب و تعمیر محصولات را نیز عهده دار می شود. در صورت تمایل می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و اطلاعات کاملی درباره قیمت و نوع سرعتگیر مناسب دریافت نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: سرعت گیر , سرعت گیر ترافیکی , سرعت گیر لاستیکی , سرعت گیر پلاستیکی , سرعت گیر پارکینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

تاریخچه سرعت گیر

سرعتگیر ها و سرعت کاه ها تجهیزاتی هستند که به دلیل طراحی بخصوصی که دارند. از سرعت وسیله های نقلیه می‌کاهند. سرعتگیرها به دو دسته کلی پلاستیکی و لاستیکی تقسیم می شوند.  قیمت سرعت گیر لاستیکی نسبت به سرعتگیر پلاستیکی بالاتر است. حال به گذشته سرعت گیر بپردازیم.

گزارشات متعددی در مورد اولین سرعتگیر وجود دارد که قدیمی ترین این گزارشات توسط New York Times و در تاریخ ۷ ژوئن سال ۱۹۰۶ منتشر شده است. طبق این گزارش اولین سرعتگیر دنیا در Chatham واقع در New Jersey  نصب شده است. این سرعتگیر در نزدیکی محل عبور عابرین پیاده نصب شد و در حدود ۵ اینچ(۱۲ تا ۱۳ سانتیمتر) ارتفاع داشت. البته در آن زمان میانگین حداکثر سرعت اتومبیل ها ۳۰ mph(50kmph) بود. اولین سرعتگیر در اروپا در سال ۱۹۷۰و در شهر Delft هلند ساخته شد.

تعاریف, تفاوتها و شباهتها

در واقع تفاوتهای اساسی و برخی تشابهات میان Bump و Hump وجود دارد که ارائه تعریف برای هر یک از این دو وسیله به آشکار شدن این تفاوتها و تشابهات کمک میکند.

سرعت گیر(Bump):

ابزاری برای کنترل سرعت وسایل نقلیه است. طبق استانداردهای موجود ارتفاع بلند ترین نقطه یک سرعت گیر باید ۳ تا ۴ اینچ(۷تا ۱۰cm), حداکثر طول آن ۱ فوت(۳۰cm) وعرض آن به اندازه عرض محل نصب باشد.

 استفاده از سرعت گیر در اماکنی توصیه میشود که حداکثر سرعت وسایل نقلیه از ۵تا ۱۰ مایل) ۱۵ کیلوتر)تجاوز نمیکند. پارکینگها یا مراکز خرید به عنوان بهترین اماکن برای نصب این وسیله میباشد. نصب این وسیله در اماکن و معابری که محل رفت و آمد عمومی هستند مناسب نیست و معمولا باعث ایجاد مشکل برای وسایل نقلیه میشود.

 سرعت کاه(Hump):

از این ابزار با نام سرعتگیر ملایم(Gentle Bump) نیز یاد میکنند. ارتفاع سرعت کاه به ۳تا ۴ اینچ(۷تا ۱۰ سانتیمتر) میرسد, عرض آن به اندازه عرض خیابان محل نصب است و طولی ما بین ۱۲تا ۱۴ فوت(۳٫۵تا ۴٫۲ متر) دارد. طول سرعت کاه ممکن است به ۲۲ فوت(۶٫۷ متر) نیز برسد, در چنین مواقعی به آن Speed Table نیز میگویند.

امروزه استفاده از سرعت کاه(نه سرعت گیر) در مناطق و معابر مسکونی و همچنین مناطقی که مسیر اصلی اتوبوس, آمبولانس و اتومبیلهای اورژانسی دیگر نیستند متداول است که سرعت عبور از آنها نباید از ۱۰ تا ۲۰ مایل(۱۵تا ۳کیلومتر) تجاوز کند. بر خلاف Bump, Humpها معمولا به صورت سری چند تایی با فاصله معین در طول یک مسیر نصب شوند تا سرعت وسایل نقلیه قبل و بعد از هر Hump کنترل شود.

 وسعت کاربری

در مورد کاربرد این ابزار در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که نصب سرعتگیر(Bump) در کلیه معابر به غیر از پارکینگها مخالف قانون است ولی سرعتکاه(Hump) میتواند با رعایت شرایط و ضوابطی خاص نصب شود.

سرعتکاه در برخی شهرها مورد استفاده قرار میگیرد و در بعضی شهرهای دیگر نیز یا استفاده نمیشود(از دید شهرداری منع قانونی دارد) یا نصب آنها مستلزم رعایت قوانین و شرایطی است که محل نصب و خود سرعتکاه باید حائز این شرایط باشند.

این ابزار در برخی شهرهای آمریکا و انگلیس برای کنترل سرعت مورد استفاده قرار میگیرد اما مساله قابل توجه میزان استفاده از آنها در سطح شهر هاست. تحقیقات نشان میدهد سرعتکاه در مناطقی خاص مثل خیابانهایی که در آنها یک یا چند مدرسه وجود دارد, یا مناطق مسکونی که میزان جمعیت و میزان عبور و مرور وسایل نقلیه در حدی است که نیاز به وجود سرعتکاه را ایجاد میکند نصب میگردند. با مطالعه و بررسی موارد مربوط به شرایط محل نصب میتوان به این نتیجه رسید که حتی در شهرهایی که منع قانونی برای نصب سرعتکاه ندارند, فقط محلها و مناطق مخصوصی که طبیعتا تعدادشان هم زیاد نیست به این ابزار مجهز میشوند. سرعتکاه به صورت و حجمی که ما در کشور خود شاهد آن هستیم معمول و پر استفاده نیست.

قیمت انواع سرعت گیر

ایمن ترافیک کالا عرضه کننده انواع تجهیزات ترافیکی از جمله سرعتگیر هستند. این برند علاوه بر تولید نصب و تعمیر محصولات را نیز عهده دار می شود. در صورت تمایل می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و اطلاعات کاملی درباره قیمت و نوع سرعتگیر مناسب دریافت نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: سرعت گیر , سرعت گیر ترافیکی , سرعت گیر لاستیکی , سرعت گیر پلاستیکی , سرعت گیر پارکینگ , قیمت سرعت گیر , خرید سرعت گیر ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

ضرورت علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی

با پدید آمدن وسایل نقلیه موتوری در زندگی بشر تغییراتی اساسی پدید آمد اما به موازات مزایای این پدیده مشکلاتی برای زندگی انسان بوجود آمد که ضرورت علایم و تابلوی راهنمایی و رانندگی را مشخص می‌ساخت. خرید تابلوی راهنمایی و رانندگی و نصب آن در محل مناسب یکی از مهمترین فعالیت هایی است که جهت کاهش تصادفات انجام می شود. دسته ای از این تغییرات مثبت و برخی منفی بود. کاهش زمان نقل و انتقالات، افزایش سرعت مبادلات و تجارت و پدیدار شدن مشاغل جدید از جمله تغییرات مثبتی بود که زندگی انسان را متحول کرد.

تاریخچه پیدایش حمل و نقل امروزی

افزایش تصاعدی مصرف سوختهای فسیلی و به تبع تولید گازهای سمی که خود نیز علت اصلی پیدایش بسیاری از بیماریهاست، پدیده گرمایش تدریجی زمین که سبب بر هم زدن تعادلهای زیست محیطیست و افزایش مرگ و میر ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی که بخشی از مشکلات پدید آمده این تغییر رویه است. پس انسان علاوه بر بهره وری از این سیستم، باید جهت رفع مشکلات بوجود آمده تدبیری اتخاذ میکرد. پدید آمدن علائم و تجهیزات راهنمایی و رانندگی یکی ازبهترین راه حل ها جهت کاهش حوادث رانندگی شناخته شد. تابلو های راهنمایی و نظم بخشیدن به تردد توسط چراغهای راهنمایی از اولین اقدامات در این زمینه بود.

آمار و ارقام مرتبط

با استناد به آمار منتشر شده  توسط سازمان بهداشت جهانی، ایران با ۴۳.۸ کشته در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر جزو ۲۵ کشور خطرناک در رانندگی جاده ایست. نامیبیا، سوازیلند، مالاوی، عراق و ایران به ترتیب جزو ۵ کشور اول در بیشترین تلفات جاده ایست. مالدیو، مالتا، جزایر مارشال، ژاپن، فیجی، سوییس، تاجیکستان و هلند به ترتیب ۷ کشوری هستند که کمترین تلفات جاده ای را دارند.تشکیل کمیسیون ایمنی راه‎ها در سال ۸۳ با مصوبه دولت، نتایج قابل قبولی داشته و به طور متوسط سالانه به میزان پنج درصد از میزان تلفات جاده‎ای کاسته است اما به هدف برنامه پنجم توسعه که کاهش سالانه ۱۰ درصدی این میزان است، نرسیده‎ایم.

 

تکنولوژی روز به روز و یا به تعبیری لحظه به لحظه در حال تغییر است. این بدین معنی است که علاوه بر پیشرفتهایی که در حوزه خودرو و وسایل نقلیه موتوری حاصل می گردد در زمینه علائم راهنمایی نیز باید تغییراتی لحاظ شود. پیدایش وسایل نقلیه هیبرید، برقی و خورشیدی قطعا نیاز های جدیدی در حوزه ترافیک با خود به همراه دارند.

کلام آخر

تابلوی راهنمایی بیشتر از ورق های گالوانیزه ساخته می شوند و رنگ الکترواستاتیک زده شده به آنها طول عمر بالایی دارد. قیمت تابلوی راهنمایی و رانندگی بسته به اندازه تابلو متفاوت است. ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع تابلوی راهنمایی فضایی ایجاد نموده است که شما بتوانید با کمترین هزینه بهترین انواع تابلوی راهنمایی را خریداری نمایید. در ضمن در صورت نیاز به نصاب جهت نصب تابلو راهنمایی می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: تابلوی ترافیکی , خرید تابلوی ترافیکی , قیمت تابلوی ترافیکی , تابلوی راهنمایی رانندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

استوانه ترافیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

افزایش نظم در خیابان‌ها و کاهش حجم ترافیک و تصادفات در معابر شهری در شرایطی مقدر می‌شود که از علائم و تجهیزات ترافیکی مناسب استفاده شود و شهروندان نیز به این علائم توجه کنند. تجهیزات ترافیکی مثل چراغ راهنمایی رانندگی، چشم گربه ای و گل میخ، تابلوهای راهنمایی، کله قندی و استوانه ترافیکی، بشکه ایمنی و نیوجرسی کاربردهای زیادی در خیابان‌ها و معابر شهری دارند و استفاده و جایگذاری درست آن باعث کاهش میزان تصادفات و ترافیک می‌شود، استوانه ترافیکی یکی از این تجهیزات که نقش بسزایی در کنترل ترافیک را به عهده گرفته است. و در ادامه این متن به بررسی ویژگی ها و انواع آن می پردازیم.

استوانه ترافیکی چیست؟

استوانه ترافیکی یکی از تجهیزات ترافیکی است.که کاربردهای زیادی اعم از مشخص کردن حریم مسیر های مختلف، کنترل سرعت خودرو ها.و جلوگیری از پارک خودرو های مزاحم دارد. کیفیت بالای این دسته از تجهیزات ترافیکی باعث می شود تا بتواند در برابر ضربات و فشار های زیاد وارد شده مقاومت کند.و در برابر شرایط جوی تحمل بالایی داشته باشد. قرار گرفتن نوار های شبرنگ روی آن ها باعث شده است.رانندگان آن ها را در شب راحت تر مشاهده کنند و از فواصل دور نیز قابل دیدن باشند.

نصب استوانه ترافیکی

همان طور که در ابتدای متن به آن اشاره شد استوانه های ترافیکی کاربرد های زیادی دارند و در بعضی مواقع می‌توان از آن ها در مکان های شخصی نیز استفاده کرد. برای خرید هر نوع از تجهیزات ترافیکی باید نسبت به نیاز خود و نوع کاربردی که دارند، شناخت کافی صورت بگیرد تا خریدی ایده آل و درست داشته باشید. قبل از سفارش و نصب این دسته از تجهیزات ترافیکی باید در نظر داشته باشید.که از آنها به چه منظور استفاده می کنید و محل نصب آن ها را به شکل دقیق بدانید.

استوانه های ترافیکی بسته به نوع درخواست مشتری و کاربرد آن دارای انواع گوناگونی می باشند. به عنوان مثال استوانه هایی که برای عدم پارک خودرو های مزاحم مورد استفاده قرار می‌گیرند با استوانه هایی که برای مشخص کردن مسیر عبور خودرو ها هستند ارتفاع متفاوتی دارند. ارتفاع های استاندارد استوانه شامل 75 سانتی متری و 1 متری است و دارای شبرنگ های مختلف و جنس درجه 1 و 2 است.

از مزیت های استوانه های ترافیکی می‌توان به نصب راحت آن ها اشاره کرد زیرا به طور معمول توسط 4 یا 6 پیچ روی سطح مورد نظر ثابت می‌شوند و هنگام نصب زمان زیادی نمی گیرد.(

سخن آخر

استوانه ترافیکی یکی از مورد نیازترین تجهیزات ترافیکی هستند.که با توجه به کاربردهای زیادی که دارند در مکان‌های عمومی و یا ملک‌های شخصی مورد استفاده قرار می‎گیرند. انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر شرایط جوی متغیر، تحمل تابش اشعه خورشید.و در نهایت مقاومت در برابر ضربه، از جمله مواردی است.که یک استوانه ترافیکی استاندارد باید داشته باشد. برای خرید استوانه ترافیکی استاندارد می‌توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید و تجهیزات مورد نیاز خود را از طریق تماس با کارشناسان این مجموعه خریداری فرمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: استوانه ترافیکی , استوانه ایمنی , قیمت استوانه ترافیکی , قیمت استوانه ایمنی , خرید استوانه ترافیکی , خرید استوانه ایمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

تاریخچه دست انداز و سرعت‌ گیر از ابتدا تا کنون

دست انداز یا سرعت گیر اسمی رایج برای وسایلی است که از انحنایی عمودی برای کم کردن سرعت وسایل نقلیه‌ی موتور دار به منظور بهبود شرایط ایمنی استفاده می‌کنند. قیمت سرعت گیر با توجه به ابعاد و متریال آن با هم متفاوت است. قیمت سرعتگیر لاستیکی نسبت به سرعتگیر پلاستیکی بالاتر است. کیفیت این مدل نیز بیشتر است و از این رو از آن در جاده های پر رفت و آمد و پارکینگ های ماشین های سنگین استفاده می شود. 

اگر چه دست انداز‌ها برای کاهش سرعت اتومبیل‌ها بسیار موثر هستند، اما استفاده از آنها گاهی بحث برانگیز است چرا که می‌توانند باعث افزایش صدای ترافیک شوند، باعث صدمه به وسایل نقلیه شوند و یا منجر به کند شدن سرعت خودرو‌های امدادی. بعضی دست انداز‌ها که به صورت غیر استاندارد تهیه شده و مثلا ارتفاعشان زیاد است یا زوایای تیز دارند می‌توانند برای رانندگان به عنوان حواس پرتی تلقی شوند چرا که نمایش آنها، خصوصا برای ماشین‌هایی که خیلی به زمین نزدیک هستند و یا اصطلاحا اسپورت هستند خیلی دشوار است. همچنین دست اندازها اگر به خوبی دیده نشوند می‌توانند برای دوچرخه‌ها و موتور‌ها هم خطرناک و تهدید کننده باشند. دست انداز‌ها هزینه‌ای 50 تا 200 دلاری برداشته و ممکن است در طی زمان نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشند.

ترکیبات

هر کدام از این وسایل ممکن است از متریال‌های مختلفی از جمله آسفالت، بتن، پلاستیک بازیافت شده، فلز و یا لاستیک ولکانیزه ساخته شده باشند؛ اما اکثرا دست انداز‌ها به دلیل دوام و استحکام و افزایش پایداری از آسفالت و بتن ساخته می‌شوند اما با این حال شکل دهی و در آوردن ابعاد مناسب برای آنها دشوار است.

محصولات لاستیکی از قبل مطابق اندازه‌های استاندارد شکل دهی شده‌اند. این گونه دست انداز‌ها معمولا پیچی هستند و نصب و برداشتن آنها راحت‌تر است. می‌توان از نصب و راه اندازی موقت آنها برای تست کردن استفاده‌ی آنها در پروژه‌های بزرگ‌تر استفاده کرد. دست انداز‌هایی که قابل جدا کردن هستند یا در واقع پیچی هستند برای زمستان بسیار مناسب‌اند، چرا که در زمستان برف روی آنها را می‌پوشاند یا ممکن است توسط ماشین‌های برف روب آسیب ببینند.

تاریخچه دست انداز و سرعت‌ گیر

در 7 ژوئن سال 1906، روزنامه‌ی نییورک تایمز خبر از پیاده سازی اولیه‌ی آنچه ممکن است همان دست انداز باشد در چتم نیوجرسی داد که قرار بود قسمتی که اشغال می‌کرد را 5 اینچ بالاتر از سطح جاده بیاورد.

«این طرح اولیه‌ی کاهش سرعت اتومبیل‌ها توسط شهرداری‌های مختلف مورد بحث قرار گرفته است، اما شهرداری چتم اولین جایی است که این موضوع را عملی می‌کند»

سرعت متوسط خودرو‌ها در آن زمان حدود 48 کیلومتر بر ساعت بود.

Arthur Holly Compton  فیزیکدانی بود که در سال 1927 برای کشفیاتش که منجر به تغییرات عمده در نظریه‌ی الکترومغناطیس شد جایزه‌ی نوبل را از آن خودش کرد. او بیشتر به خاطر کارش بر روی اثر کامپتون با اشعه‌های ایکس شناخته شده است. او همچنین مخترع دست انداز‌های اولیه در سال 1953 می‌باشد. او با توجه به سرعت رانندگانی که از نزدیکی دانشگاه واشنگتن که وی در آنجا رئیس دانشگاه بود گذر می‌کردند، فکر طراحی دست انداز به سرش زد.

آزمایشگاه تحقیقات جاده و حمل و نقل بریتانیا در سال 1973 گزارشی جامع از نحوه‌ی عملکرد وسایل نقلیه بر مبنای انواع مختلف دست انداز‌ها منتشر کرد. در آن زمان دست انداز ‌ها فقط در جاده‌های خصوصی استفاده می‌شدند و اجازه‌ی نصب در جاده‌های عمومی وجود نداشت .

طبق اعلام نشریه‌ای که توسط موسسه‌ی مهندسین حمل و نقل منتشر شده، اولین دست اندازها در اروپا در سال 1970 و در شهر دلفت هلنداستفاده شدند.

سرعت گیر‌ ها یا دست انداز‌ها در انگلیسی بریتانیایی، انگلیسی مالتی و انگلیسی کاریبایی تحت عنوان پلیس خواب، در نیوزلند تحت عنوان مانع مرتعش کننده و در کرواسی، اسلوونی و روسیه تحت عنوان پلیس در حال استراحت یا پلیس دراز کشیده شناخته می‌شوند. دست انداز‌های معمولی ارتفاعی به اندازه‌ی ۷.۶ تا ۱۰.۲  سانتی متر داشته و فاصله‌ی گذر از آنها یا همان عرضشان حدود 30 سانتی متر و برای جاده‌های عریض‌تر حدود 3 تا ۴.۳ متر می‌باشد.

طول دست انداز‌ها هم متفاوت است و معمولا میان خود دست انداز‌ها و لبه‌های جاده‌هایی که بسته‌اند( یعنی از کنارشان جویی رد شده یا جدول کشی است)، فاصله می‌باشد که هم آب جمع نشود و هم خودرو‌های امدادی مسیری راحت‌تر برای عبور داشته باشند که البته اثر بخشی این موضوع به نوع خودرو و طراحی خاص جاده بستگی دارد.

خرید انواع سرعت گیر لاستیکی و پلاستیکی

ایمن ترافیک کالا عرضه کننده انواع تجهیزات ترافیکی از جمله سرعتگیر هستند. این برند علاوه بر تولید نصب و تعمیر محصولات را نیز عهده دار می شود. در صورت تمایل می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و اطلاعات کاملی درباره قیمت و نوع سرعتگیر مناسب دریافت نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: سرعت گیر , سرعت گیر ترافیکی , سرعت گیر لاستیکی , سرعت گیر پلاستیکی , سرعت گیر پارکینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

اهمیت کله قندی ترافیکی

بزرگراه، جاده، خیابان و حتی کوچه بدون علائم و تجهیزات ترافیکی هرگز ایمنی لازم را ندارد و تجهیزات ترافیکی نقش مهمی را در ایجاد، حفظ و ارتقای ایمنی راه ها و سلامت مسافران و رانندگان ایفا می کند، به نوعی که هرگز نمی توان هیچ راهی را بدون تجهیزات ترافیکی متصور بود. یکی از تجهیزات ترافیکی که شکلی مخروطی دارد، کله قندی ترافیکی است. خرید کله قندی ترافیکی اهمیت بسیاری دارد.

واقعیت این است که رانندگان وسایل نقلیه برای رانندگی ایمن به عوامل مختلفی نیازمند هستند که علاوه بر مهارت در رانندگی و توجه به قوانین و مقررات رانندگی، نیازمند بهره بردن از علائم و تجهیزات ترافیکی هستند.

هر یک از علائم و تجهیزات ترافیکی دارای اهمیت خاص خودشان هستند و کارایی مهمی دارند و شما در این چند سطر، با کله قندی ترافیکی به عنوان یک بخش مهم از تجهیزات ترافیکی آشنا می شوید.

کله قندی را بهتر بشناسیم

کله قندی به گونه ای ساخته شده است که سطح مقطع بزرگ آن روی زمین قرار می گیرد و هرچه رو به بالاتر می رود، باریک تر می شود، به نحوی که نوک آن مانند یک برج دست ساز انسان باریک است.

کله قندی از جمله تجهیزات پرکاربرد است که موارد استفاده بسیار زیادی دارد؛ از جمله هدایت ترافیک وسایل نقلیه در مسیرهای از پیش تعیین شده، هشدار دادن به رانندگان وسایل نقلیه و جداسازی مسیرها از یکدیگر. کله قندی با توجه به شکل ظاهری و همچنین دارا بودن برچسب های رنگی، هم در روز و هم در شب، توجه رانندگان را به خودش جلب می کند و یک هشداردهنده بی صدا و البته کاملا موثر محسوب می شود.

استفاده از کله قندی هرگز به فضای باز مانند خیابان ها محدود نمی شود بلکه می توان از کله قندی در فضاهای بسته مانند پارکینگ ها نیز بهره برد. مثلا می توان از کله قندی به عنوان تعیین کننده حریم شحصی استفاده کرد یا مسیری را در یک پارکینگ یا گذرگاه به صورت موقت تغییر داد یا بست.

کله قندی به قدری تنوع رنگ و طرح دارد که عملا به یکی از زیباترین تجیهزات ترافیکی تبدیل شده است و جنس آن نیز به گونه ای ساخته شده که سال های زیاد در زیر نور آفتاب و بارش برف وباران تحمل بیاورد و در برابر ضربه های ناشی از برخورد وسایل نقلیه یا جابجایی های مرتب، زیاد آسیب نبیند.

نکته آخر هم این که وجود کله قندی و استوانه ترافیکی در شب گاهی بر زیبایی و تنوع رنگ موجود در یک جاده و بزرگراه می افزاید و برای رانندگان نیز چشم نواز است.

کله قندی از پرکاربردترین انواع تجهیزات ترافیکی است. استفاده از کله قندی در پارکینگ ها، حاشیه خیابان ها، جاده ها و ... از بروز حوادث جلوگیری می کند. قیمت کله قندی بر اساس مواد به کار رفته در ساخت، استفاده از قلاب یا زنجیر، کف لاستیکی و یا ساده متفاوت است. البته ارتفاع کله قندی نیز در قیمت آن تاثیر گذار می باشد.

قیمت کله قندی ترافیکی

فروشگاه ایمن ترافیک کالا به عنوان تولید کننده مخروط ترافیکی محصولات خود را به صورت تک و عمده خدمت مشتریان گرامی عرضه می دارد. ایمن ترافیک کالا برای رفاه حال مشتریان محترم امکان خرید کله قندی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از این فروشگاه از طریق سایت فراهم آورده است.

پس از انتخاب و خرید کله قندی ترافیکی می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، محصول خریداری شده را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: کله قندی ترافیکی , مخروط ترافیکی , خریدکله قندی ترافیکی , قیمت کله قندی ترافیکی , خرید مخروط ترافیکی , قیمت مخروط ترافیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

آینه محدب مخصوص تک چشم

به طور کلی، قوانین راهنمایی و رانندگی تنها به افرادی اجازه رانندگی می‌دهد که نمره بینایی آن‌ها از ۱۲، ۱۰ بوده و درجه بینایی آن‌ها ۷۰ باشد. اما این قانون برای افراد تک چشم چگونه خواهد بود؟ آینه محدب ترافیکی مخصوص تک چشم یکی از این تجهیزات است که اغلب در داخل کابین خودرو و یا بر روی بدنه خارجی آن نصب می‌شود. طراحی این آینه موجب شده است که کمبود دید رانندگان با استفاده از این آینه تا حد زیادی جبران شود.توصیه می‌شود افرادی که محدودیت بینایی دارند و یکی از چشم‌های آن‌ها دید ضعیفی دارد و یا نابینا است تجهیزاتی را در خودروی خود تعبیه کنند تا وسعت دید خود را بهبود ببخشند.

تفاوت این آینه محدب با انواع آینه محدب ترافیکی در این است که در طراحی آن سعی شده است که دامنه دید افراد تا حد امکان افزایش یابد و میدان دید رانندگان به بیشترین حد خود برسد.

آینه محدب مخصوص رانندگی تک چشم

آینه محدب مخصوص رانندگی تک چشم، با مجوز سازمان راهنمایی و رانندگی در دو قسمت یعنی در زیر آینه جلوی خودرو از داخل و بر روی شیشه عقب می‌توند نصب شود. این آینه محدب ترافیکی سطحی شفاف دارد و هیچ موجی در تصاویر آن دیده نمی‌شود. سبک وزن است، نصب آن آسان بوده و به سرعت امکان‌پذیر است. همچنین شایان ذکر است که این آینه محدب مقاومت بالایی دارد و در شرایط مختلف آب و هوایی، رطوبت و گرما و سرما مقاوم است.

مشخصات آینه محدب مخصوص تک چشم:

• جنس: شیشه ای

• نصب آسان

• دید زیاد برای رانندگان

• دارای مجوز استفاده

آینه محدب ابرو دار

یکی دیگر از انواع آینه محدب ترافیکی، آینه محدب ابرو دار است که شکل و ساختار متفاوتی داشته و در اغلب مسیرهای شهری پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از محل‌های استفاده از این نوع آینه پارکینگ‌های زمینی و طبقاتی است.  ابروی موجود در ساختمان این آینه ترافیکی آن را در برابر شرایط مختلف آب و هوایی نظیر بارش ذرات، گرد و غبار و یا باران و برف حفظ کرده و از آلوده شدن آن جلوگیری می‌کند.

آینه محدب مستطیل

در خودروهای سنگین و پیچ‌های بسیار تند، از آینه‌های محدب مستطیل برای ایجاد یک میدان دید بسیار وسیع، پوشش دهی نقاط کور و به حداقل رساندن حوادث استفاده می‌شود. آینه محدب مستطیلی در ابعاد مختلف ۴۰۰*۶۰۰ میلیمتر تا ۸۰۰*۱۲۰۰ میلیمتر عرضه می‌شود.

اهمیت نصب آینه محدب

خرید انواع آینه محدب ترافیکی و نصب آن در نقاط کور ، جاده و خیابان ها از الزامات به حساب می آید. باید دقت داشته باشید که آینه مناسب برای محیط را خریداری نموده و در مکان مناسب نصب نمایید. اگر قصد نصب آینه محدب ترافیکی در جاده های شهری و برون شهری را دارید بهتر است از انواع پلی کربنات و فریم دار آن استفاده کنید. اما در محیط های بسته می توان از انواع آینه محدب شیشه ای بدون فریم نیز استفاده کنید. قیمت آینه محدب پلی کربنات بیشتر از انواع شیشه ای است؛ اما ماندگاری بیشتری نیز دارد.

برای مشاهده و خرید انواع آینه محدب ترافیکی می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نموده و در صورت نیاز به مشاروه در مورد انتخاب آینه محدب می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

 فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: آینه محدب پارکینگ , آینه محدب ترافیکی , قیمت آینه محدب ترافیکی , خرید آینه محدب ترافیکی , آینه محدب تک چشم , آینه محدب مستطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

جدا کننده های ترافیکی و بشکه  ترافیکی

استفاده از تجهیزات ترافیکی می تواند در کنترل عبور و مرور خودروها و کاهش آسیب ها و تصادفات احتمالی نقش به سزایی داشته باشد، انواع آینه محدب ترافیکی، انواع بشکه ترافیکی و نیوجرسی، رنگ و برچسب ترافیکی با ساختار های متنوع گِرم و یک جزیی و چند جزیی در همین راستا عرضه شده است. استفاده از جدا کننده های ترافیکی در سطح شهرها و خیابان های شهری به عنوان تجهیزات مورد نیاز و اصولی برای کنترل ترافیک می باشد. به طور مثال استفاده از انواع بشکه پلاستیکی و نیو جرسی با داشتن مقاومت لازم و مرغوبیت بالا به عنوان تجهیزات کنترل ترافیک و ایجاد ایمنی کاربرد بسیار زیادی داشته و به ایجاد نظم و قوانین لازم در خیابان ها و شهرها کمک می نماید.

موانع پلاستیکی ترافیکی

ایجاد نظم و برقراری آن در سطح شهر و خارج از آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. بسیاری از حوادث و تصادفات دلخراش در اثر عدم دسترسی به تجهیزات ایمنی، بشکه های ترافیکی و علائم راهنمایی و رانندگی اتفاق افتاده است. از این رو توجه به مسائل ایمنی و رعایت مقررات لازم می تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد. بزرگترین حوادث معمولا درشرایط خطرآفرینی مانند دور برگردان ها، مناطقی که نور کمی دارند و محل های در دست احداث صورت می پذیرند. وجود جدا کننده های ترافیکی استاندارد می تواند از وارد آمدن آسیب های جدی به خودرو و سرنشینان را به حداقل رسانده و بروز خطرات را کاهش دهند. جدا کننده های ترافیکی بر حسب نیاز انواع مختلفی دارند، که در ادامه این مقاله به معرفی هر یک و بر شمردن مزایای استفاده از آن خواهیم پرداخت.

کاربرد بشکه ترافیکی در خیابان

نه تنها برای تفکیک دو خیابان از یکدیگر بلکه میتواند برا جدا سازی خیابان از پیاده رو نیز وسیله بسیار مناسبی محسوب شود. بشکه ایمنی در حفظ امنیت خودروها و هر گونه آسیب رسیدن به آنها نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. خودروهای عبوری با مشاهده جداکننده خیابان دیگر به سمت خیابان دیگر منحرف نخواهند شد و حد مشخص شده رانندگی خواهند کرد. بشکه ایمنی برای جداسازی در پارکینگ ها نیز مورد استفاده قرار میگیرد و میتواند به عنوان نوعی نظم دهنده عمل کند. تفاوتی که با بشکه خیابان دارد این است که برای فضاهای باز استفاده یا فضاهای بسته زیرا جنس این جدا کننده ها به  حدی محکم هستند که میتوانند دمای بالا و پایین را به راحتی تحمل کنند و  دچار افت کیفیت نشوند. بشکه ترافیکی خیابان از قابلیت تعمیر و نگهداری آسان برخوردار هستند و در صورتی که یک بخش از آن دچار مشکل شود میتوان قطعه معیوب را با قطعه نو تعویض نمود. بر روی بشکه های ترافیکی میتوان شبرنگ هایی را به منظور اطلاع رسانی به رانندگان نصب نمود.

این بشکه ها هنگام برخورد کناره‌ی خودرو، به علت زاویه کم لبه های خود به عنوان هدایتگر برگردان عمل می‌کند و موجب کاهش خسارت در تصادفات جاده‌ای می‌شود. این قطعات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت برخورد خودرو، آسیب کمتری به آن وارد شود و در عین حال، مانع عبور خودرو به مسیر روبه‌رو و تصادف از روبه ‌رو شوند. از دیگر کاربردهای نیوجرسی میتوان به جلوگیری از دور زدن ها و خلاف رانندگان متخلف و جلوگیری از اتفاقات ناگوار و تصادفات، همچنین در بعضی موارد ورود و خروج، هدایت ترافیک و جلوگیری از نور چراغهای روبرو اشاره کرد. نیوجرسی جاده ای برای مسدودسازی معابر یا جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بلوک جداکننده نیوجرسی به عنوان محافظی برای عابران پیاده، محافظی برای کارگران پروژه‌های عمرانی در مقابل اتومبیل‌ها، موانع موقت و موانع امنیتی ضد تروریستی و همچنین به عنوان ابزار سیل‌ بند، هدایت مسیر آب رودخانه ها، ابزار جلوگیری از انتشار آتش در جنگل و چند باند کردن جاده ها هم استفاده می شود.سالانه تعداد بسیاری از هموطنانمان در حوادث جاده ای جان خود را از دست می دهند درصد نسبتا بالایی از این تعداد مرگ و میر مربوط به کیفیت خودرو و عدم رعایت نکات ایمنی می باشد اما تعداد زیادی نیز به علت ایمن نبودن جاده ها و راه ها و همچنین بی کیفیت بودن تجهیزات ترافیکی موجود جان خود را از دست می دهند به عنوان مثال تجهیزات ترافیکی درجه یک  و با کیفیت ، یک تابلو با شبرنگ با بازتابش بالا و استاندارد می تواند راننده را از وجود یک پیچ خطرناک مطلع نموده و باعث حفظ جان راننده و سرنشینان شود . یک بشکه ترافیکی با کیفیت بالا و یا یک نیوجرسی با کیفیت میتواند مانع از سقوط ماشین به ته دره شده و باعث نجات جان هموطنانمان شود.

قیمت بشکه ترافیکی

اگر به دنبال خرید انواع بشکه ترافیکی در انواع مدل ها و انواع متریال متنوع هستید می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید و برای اطلاع از قیمت انواع بشکه و نیوجرسی  می توانید با شماره هایی که در سایت قرار داده شده است تماس برقرار نمایید.

بشکه ترافیکی



:: برچسب‌ها: بشکه ترافیکی , بشکه ایمنی , قیمت بشکه ایمنی , خرید بشکه ایمنی , خرید بشکه ترافیکی , قیمت بشکه ترافیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

تاثیر طراحی ارگونومیک علائم راهنمایی و رانندگی بر کاهش ترافیک و تصادفات

تابلوها و علایم راهنمایی به عنوان بخشی از تجهیزات کنترل ترافیک، نقش مهمی را در ارتقای ایمنی خیابان ها و معابر و کنترل رفتار رانندگان و عابران پیاده برعهده دارند به شرطی که طراحی آنها منطبق با اصول ارگونومی و بر اساس عوامل انسانی انجام شود. خرید تابلوی راهنمایی و رانندگی و نصب آن در محل مناسب یکی از مهمترین فعالیت هایی است که جهت کاهش تصادفات انجام می شود.

انسان به عنوان عامل کنترل کننده، مهمترین جزء از سیستم حمل و نقل جاده ای به شمار می رود. او اطلاعات را از محیط(جاده، معابر و راه ها)، وسایل و تجهیزات(وسیله نقلیه، تابلوها و علائم و...) دریافت کرده، اطلاعات دریافت شده را پردازش می کند و سپس عکس العمل لازم را انجام می دهد. بنابراین، توجه به عامل انسانی و در نظر گرفتن محدودیت ها و توانایی های فیزیکی و شناختی او در کنترل سیستم جاده ای از درجه بالایی از اهمیت برخوردار است.

تابلوها و علائم راهنمایی به عنوان بخشی از تجهیزات کنترل ترافیک، نقش مهمی را در ارتقاء ایمنی خیابان ها و معابر و کنترل رفتار رانندگان و عابران پیاده برعهده دارند. تجهیزات مزبور به شرطی می توانند موثر واقع شوند که طراحی آنها منطبق با اصول ارگونومی و بر اساس عوامل انسانی انجام شود. به عبارت دیگری محرک های بصری(نظیر تابلوهای راهنمایی) باید اطلاعات صحیح را به طور مناسب و در زمان مناسب در اختیار راننده قرار دهند به نحوی که فرد راننده فرصت کافی برای پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی، تصمیم گیری و انجام عکس العمل مناسب داشته باشد.

از جمله مهم ترین علائم و نمادهای متعددی که انسان ها در طول زندگی روزانه با آن مواجه می شوند، علائم راهنمایی و رانندگی است که در قالب علامت، تصویر یا نوشته، حامل پیام های مهمی برای رانندگان می باشند. علائم راهنمایی و رانندگی نقش های متعددی را بر عهده دارند که بر این اساس آن ها را می توان به سه دسته کلی طبقه بندی کرد:

1-علائم حکم کننده یا بازدارنده (مانند تابلوی توقف ممنوع، تابلوی توقف)

2-علائم هشدار دهنده (مانند تابلوی خطر، تابلوی محل عبور اطفال)

3-علائم اطلاعاتی-اخباری (تابلوی ایستگاه اتوبوس، تابلوی بیمارستان)

آنچه که در زمینه طراحی تابلوها و علائم اهمیت دارد، به کار بردن اصول استاندارد جهانی در طراحی نمادها و علائم است تا برای همگان قابل فهم باشد. همچنین انتقال پیام مشابه به تمام رانندگان یکی دیگر از مهم ترین اهدافی است که باید در زمینه طراحی علائم راهنمایی تحقق یابد.

در مجموع ذکر این نکته ضروری است که علائم راهنمایی و رانندگی باید طوری طراحی شوند که به خوبی قابل رویت، قابل تشخیص و قابل فهم باشند. همچنین زمان کافی برای عکس العمل ذهنی یا فیزیکی نیز باید وجود داشته باشد. به عبارت دیگر، میزان اثربخشی یک علامت راهنمایی و رانندگی با معیارهای مزبور (وضوح، خوانایی، تمایز، درک مطلب و زمان عکس العمل) رابطه مستقیم دارد به نحوی که قابل فهم بودن تصاویر در کمترین زمان مبین کارایی بهتر علامت طراحی شده است.

علاوه بر ویژگی های بصری، عوامل دیگری نیز هستند که در میزان درک و فهم افراد از علائم، نقش مهمی را بر عهده دارند. مهم ترین عوامل شناختی شامل میزان آشنا بودن افراد با علائم، میزان عینی بودن علائم، میزان پیچیدگی، معنادار بودن و نزدیکی فاصله معنایی است. آشنا بودن افراد با علائم در قالب تعداد دفعاتی تعریف می شود که با آنها روبرو شده‌اند.

منظور از عینی بودن، نمایش حقیقی تصویر (اشیا، انسان، حیوان و...) و به عبارتی استفاده از تصویر یا نمادی است که به نحو احسن پیام موردنظر را منتقل می کند. در صورتی که این اصل در طراحی در نظر گرفته نشود، علائم حامل پیام های انتزاعی خواهند بود. همچنین از نظر پیچیدگی، پیام های ارسالی باید فقط محتوی موارد اصلی بوده و به سهولت و در کمترین زمان ممکن قابل فهم باشند. علائم باید معنادار باشند. هرچه مفاهیم نماش داده شده به عملکرد مورد انتظار نزدیک تر باشد، فاصله معنایی پیام کوتاه‌تر است.

خرید تابلوی راهنمایی

در مجموع چنین می توان گفت که شکل، رنگ، قابل رویت بودن و اندازه تابلوها و علائم رانندگی از شاخصه هایی است که در طراحی باید بدان توجه شود و تاثیر مستقیم در درک و فهم و همچنین کاهش مدت زمان انجام یک عکس العمل مناسب و متعاقباً عملکرد سریع و مناسب در ترافیک و تصادفات داشته و عامل کاهش تصادفات و همچنین روان سازی ترافیک شود.

تابلوی راهنمایی بیشتر از ورق های گالوانیزه ساخته می شوند و رنگ الکترواستاتیک زده شده به آنها طول عمر بالایی دارد. قیمت تابلوی راهنمایی و رانندگی بسته به اندازه تابلو متفاوت است. ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع تابلوی راهنمایی فضایی ایجاد نموده است که شما بتوانید با کمترین هزینه بهترین انواع تابلوی راهنمایی را خریداری نمایید. در ضمن در صورت نیاز به نصاب جهت نصب تابلو راهنمایی می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: تابلوی ترافیکی , خرید تابلوی ترافیکی , قیمت تابلوی ترافیکی , تابلوی راهنمایی رانندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

چه کسانی مجاز به استفاده از چراغ گردان بر روی خودرو هستند؟

چراغ گردان پلیس و امداد روی انواع خودرو امداد و پلیس نصب شده و هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند  و قیمت چراغ گردان پلیس نیز بر همین اساس تعیین می شود. رنگ چراغ گردان در هر خودرو متفاوت بوده و طبق استانداردها انتخاب می شود. در ضمن تکی و یا دوتایی بودن، گردان و یا ثابت بودن چراغ ها نیز با هم متفاوت هستند. روزانه با عبور از معابر و خیابان شهر، شاهد خودروهایی هستیم که مجهز به چراغ گردان هستند. شاید برای خیلی ها سوال پیش بیاید که شرایط استفاده از چراغ گردان چیست؟ متولی صدور مجوز کدام ارگان است؟ حمل و استفاده بدون مجوز چه مجازاتی دارد؟

به استناد بند ۱۰۰ ماده ۱ و ماده ۶۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب ۱۳۸۴، چراغ گردان عبارت است از چراغی با طراحی خاص که نور آن برای جلب توجه به حالت چرخشی یا چشمک زن منعکس می شود و به دو حالت تک یا چند فانوس ثابت یا سیار بکار برده شود و چراغ گردانهای با فن آوری نوین نیز مشمول تعریف فوق می گردند.

چراغ گردان ها دو مدل هستند: چراغ گردان تک فانوس سیار که با یک فانوس که درزمان ماموریت روی سقف وسیله نقلیه نصب و پس از پایان ماموریت از محل نصب آن برداشته می شود و چراغ گردان ثابت که با یک یا چند فانوس که روی سقف وسیله نقلیه به صورت ثابت به نحوی نصب می شود که از عرض وسیله نقلیه بیرون نباشد.

چه کسانی مجاز به استفاده از چراغ گردان هستند؟

 ۱- وسایل نقلیه انتظامی: وسایل نقلیه ای که درانجام ماموریت های نیروی انتظامی اعم از ترافیکی ، انتظامی ،امنیتی و عملیات ویژه مورد استفاده قرار می گیرند. ۲

- وسایل نقلیه امدادی: وسیله ویژه خدمات پزشکی ، آتش نشانی و امداد اضطراری آب ، برق و گاز که به وسیله راهنمایی و رانندگی تعیین و با مشخصات و علایم ویژه مشخص می شوند.

 ۳- وسایل نقلیه خدماتی ویژه : وسایل نقلیه موتوری که ویژه انجام امور خدماتی مانند نظافت معابر و اماکن عمومی، برفروبی ، خط‌کشی معابر می باشند.

رنگهای مجاز برای استفاده از چراغ گردان وسایل نقلیه انتظامی، امدادی و خدماتی ویژه به شرح ذیل باشد:

الف- وسایل نقلیه انتظامی : قرمز ، آبی یا ترکیبی از قرمز و آبی وسایر رنگها.

ب- وسایل نقلیه امدادی :  قرمز، زرد و یا ترکیبی از قرمز و زرد می باشد.

 ج- خودروهای خدماتی ویژه : رنگ زرد می باشد.

 وسایل نقلیه انتظامی و امدادی هنگامی که برا ی انجام مأموریت در حرکتند در صورت به کاربردن چراغ گردان ویژه اعلام خطر یا آژیر ، تا حدودی که موجب بروز تصادف نشود، مجاز به انجام اعمال زیر می باشند :

 الف – توقف در محل ممنوعه.

 ب – تجاوز از سرعت مجاز و سبقت از سمت راست وسیله نقلیه دیگر .

پ – عبور از طرف چپ راه و همچنین دور زدن در نقاط ممنوعه .

 ت – گذشتن از چراغ قرمز یا رعایت نکردن علایم دیگر ایست ، مشروط به این که از سرعت وسیله نقلیه در این گونه محل ها تا حداقل امکان کاسته شود .

ث – عبور از خطوط ویژه با هماهنگی عوامل پلیس. شرایط و چگونگی صدور مجوز استفاده از چراغ گردان و آژیر

صدور مجوز استفاده از چراغ گردان و آژیر برای کلیه وسایل نقلیه امدادی و خدماتی ویژه وتعیین نوع چراغ و آژیر ( ثابت و سیار و رنگ) و مدت اعتبار آن برعهده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خواهد بود.

وسایل نقلیه ای که در بدو شماره گذاری کاربری آنها با تعاریف این دستور العمل مطابقت دارند مکلفند ضوابط چراغ گردان و آژیر را نیز رعایت نمایند.

درخواست کنندگان استفاده ازچراغ گردان و آژیر برای وسایل نقلیه خدماتی ویژه و امدادی موظف به ارائه مستندات مربوط به ضرورت و نوع ماموریت مورد نظر خود، همراه با اسناد و مدارک وسایل نقلیه و رانندگان مربوط با درخواست بالاترین رده سازمانی خود به راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی می باشند.

صدور مجوز استفاده از چراغ گردان و آژیر برای وسایل امدادی و خدماتی ویژه بر عهده پلیس راهور ناجا خواهد بود. راهنمایی و رانندگی پس از تطبیق درخواست متقاضیان با ضوابط این دستور العمل نسبت به صدور مجوز ، حداکثر ، با اعتبار دو ساله اقدام خواهد نمود. پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند حسب مورد مجوز تردد در خطوط ویژه را برای وسایل نقلیه امدادی صادر نماید. از تاریخ تصویب این دستورالعمل، کلیه وسایل نقلیه امدادی و خدماتی ویژه مکلفند ظرف مدت ۶ ماه وضعیت خود را با شرایط و ضوابط این دستورالعمل تطبیق و نسبت به اخذ مجوز جدید بر اساس این دستورالعمل اقدام نمایند.

پس از پایان مهلت مذکور در این ماده ازتردد وسایل نقلیه امدادی و خدماتی ویژه فاقد مجوز موضوع این دستورالعمل جلوگیری به عمل خواهد آمد و ملزم به برداشتن تجهیزات امدادی منصوبه می باشند.

حمل و استفاده از چراغ گردان بدون مجوز چه مجازاتی دارد؟

بر اساس ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، تجهیزات انتظامی شامل تجهیزات و اقلامی که در مأموریت های نیروی انتظامی به منظور تأمین امنیت جامعه و افراد استفاده می شوند از قبیل دستبند، باتوم و چراغ های گردان هشدار دهنده و یا طبق ضوابط برای دفاع شخصی در اختیار افراد قرار می گیرد از قبیل افشانه اشک آور هستند. به موجب ماده ۴ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب ۱۳۹۰/۶/۷، وارد کردن هر نوع سلاح، مهمات، اقلام و مواد تحت کنترل به کشور، خارج کردن آنها از کشور، ساخت، مونتاژ، نگهداری، حمل، توزیع، تعمیر و هرگونه معامله آنها بدون مجوز مراجع ذی‌صلاح جرم است اما در ماده ۱۲ همین قانون که میزان مجازات حمل و نگه داری، خرید و فروش اقلام یا مواد تحت کنترل را تعیین کرده، مجازات دقیقی برای چراغ گردان مشخص نشده است.

بر اساس نظریه اداره کل حقوقی قوه قضاییه، برای حمل، نگهداری و خرید و فروش دستنبد نظامی، باتوم و چراغ گردون، مجازات خاصی پیش بینی نشده است بنابراین مرتکبان آنها مجازات نخواهند شد اما یک تکلیف قانونی است که با مجوز رسمی از آن استفاده نمایند.

خرید چراغ گردان پلیس

ایمن ترافیک کالا خرید انواع چراغ گردان پلیسی و فلاشر پلیسی را با قیمت مناسب فراهم نموده است. در صورت نیاز به این نوع چراغ ها می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نموده و یا با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

 فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: چراغ گردان امداد , چراغ گردان پلیس , خرید چراغ گردان پلیس , قیمت چراغ گردان پلیس , خرید چراغ گردان امداد،قیمت چراغ گردان امداد ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد